Verlof bij de Jaarovergang: Probleemoplossing
Mocht je problemen ondervinden met de verlofsaldi na het uitvoeren van de jaarovergang, dan vind je hieronder de meest gestelde vragen en de bijbehorende oplossingen en aandachtspunten.
Veel gestelde Vragen & Troubleshoot
Er zijn diverse artikelen en scenario's die je kunt raadplegen voor specifieke problemen:
-
Waarom staat het verlof bij iedereen op nul na de jaarovergang?
-
Waarom staat het verlof op nul na het uitvoeren van de laatste run van het jaar?
Belangrijke Aandachtspunten
-
Verlof Terugdraaien: Indien je de jaarovergang inclusief het meenemen van verlof hebt uitgevoerd, is het niet meer mogelijk om deze actie ongedaan te maken door de jaarovergang opnieuw te draaien zonder dat vinkje aan. Het verlof dat op dat moment is overgezet naar het nieuwe jaar, zal handmatig uit het nieuwe saldo gehaald moeten worden.
Tussentijdse Mutaties: Indien er na het doen van de jaarovergang nog verlofopname en/of opbouw wordt gedaan in het vorige jaar, dan wordt dit NIET automatisch meegenomen naar het nieuwe jaar. Dit resulteert in een afwijkend saldo tussen het einde van het vorige jaar en het beginsaldo van het huidige jaar.
Mogelijke Oplossingen voor Afwijkende Saldi
Als de verlofsaldi niet kloppen vanwege een te late of foutieve actie:
-
De Jaarovergang Opnieuw Doen:
Als je al gegevens of instellingen hebt gewijzigd in het nieuwe jaar, dan worden deze overschreven met de instellingen van vorig jaar.
-
Het Verschil in Verlof Handmatig Corrigeren:
-
Je kunt het verschil handmatig corrigeren via het dashlet van de medewerker.
-
Dit kan ook efficiënt worden gedaan met behulp van een verlof-import.
-