Er is geen workflow signaal aangemaakt en verzonden
Als workflow-signalen niet worden aangemaakt of verzonden in CashPayroll, kunnen hier verschillende redenen voor zijn. Hieronder beschrijven we de meest voorkomende oorzaken, samen met manieren om deze te achterhalen en op te lossen.
1. Workflow-instellingen zijn recentelijk aangepast
Oorzaak
Nieuwe workflow-instellingen worden pas in de volgende periode toegepast. Voor de huidige periode blijven de oude instellingen actief, wat kan voorkomen dat geen signaal wordt verzonden.
Achterhalen
Je kunt niet direct achterhalen wanneer de instellingen precies zijn aangepast. De beste manier is om te controleren of de signalen correct worden verzonden in de volgende periode.
Oplossing
Controleer de workflow-instellingen op bedrijfsniveau via Instellingen > Salaris instellingen > Workflow instellingen. Zorg ervoor dat deze correct zijn voor toekomstige periodes.
2. Geen e-mailadres ingevuld bij de ontvanger
Oorzaak
Als de contactpersoon waarnaar het signaal moet worden verzonden geen e-mailadres heeft, kan het signaal niet worden verstuurd.
Achterhalen
Controleer bij de Workflow instellingen wie het signaal zou moeten ontvangen. Ga vervolgens naar het dashlet Contactpersoon op bedrijfsniveau en controleer of een e-mailadres is ingevuld bij de betreffende contactpersoon.
Oplossing
Vul een geldig e-mailadres in bij de contactpersoon en klik op Opslaan. Voor toekomstige perioden zal het signaal correct worden verzonden.
3. Login is niet actief of niet aangemaakt
Oorzaak
Als de login van de gebruiker niet actief is of niet bestaat, kan het signaal niet worden verzonden.
Achterhalen
Controleer in Gebruikersaccounts of de login van de gebruiker actief is.
Oplossing
Activeer of maak de login aan. Raadpleeg het artikel: E-mail of template bij bestaande login wijzigen voor meer informatie.
4. Omgeving is geblokkeerd vanwege betalingsachterstand
Oorzaak
Bij een geblokkeerde omgeving vanwege betalingsachterstanden worden er geen signalen verzonden.
Achterhalen
Neem contact op met debiteurenbeheer van CashPayroll via 070- 3560 570 of administratie@cash.nl.
Oplossing
Los de betalingsachterstand op en neem contact op met debiteurenbeheer voor heractivering van de omgeving.
5. Testbedrijf
Oorzaak
Bij een als testbedrijf gemarkeerd bedrijf worden geen HR-signalen verzonden.
Achterhalen
Controleer op bedrijfsniveau onder de tab Algemeen > Bedrijfs instellingen of het vinkje bij Testbedrijf aan staat.
Oplossing
Schakel de testbedrijf-status uit door het vinkje uit te zetten, indien gewenst.
6. Signaal buiten de actieve bedrijfsperiode
Oorzaak
HR-signalen worden niet aangemaakt buiten de actieve periode van een bedrijf (dus voor de start- of na de eindperiode).
Achterhalen
Controleer in Bedrijf Instellingen of het bedrijf actief was op de datum van het signaal.
Oplossing
Het is niet mogelijk om signalen te creëren buiten de actieve bedrijfsperiode. Raadpleeg het artikel: Klant is gestopt, hoe administratie te beëindigen.
7. Domeinnaam is gewijzigd
Oorzaak
Bij een wijziging van de domeinnaam werken verwijzingen naar de oude URL niet meer. Dit kan de signaalverzending verstoren.
Achterhalen
Controleer of de domeinnaam van jouw CashPayroll omgeving onlangs is gewijzigd. De accounteigenaar is hiervan op de hoogte.
Oplossing
Pas de URL in de signalen en e-mails aan naar de nieuwe domeinnaam. Zorg ervoor dat alle verwijzingen correct worden bijgewerkt.