Waarom staat het verlof op nul na de laatste run van het jaar?
Wanneer de laatste run van het jaar is uitgevoerd, wordt de verlofweergave automatisch ingesteld op het nieuwe jaar. Dit resulteert in een verlofsaldo van nul, omdat het saldo van het voorgaande jaar (zoals opgebouwd en overgedragen) nog niet is meegenomen.
Hier lees je hoe je het verlof van het voorgaande jaar alsnog kunt bekijken en hoe je het saldo in het huidige jaar definitief bijwerkt.
Verlofsaldo van het vorige jaar bekijken
Je kunt het saldo van het vorige jaar op de volgende manieren raadplegen:
In de Medewerkerlogin (Webportaal)
-
Klik op 'Meer...' in de verlofweergave op de startpagina.
-
Selecteer op de volgende pagina het vorige jaar in de periode-selector om het verlofsaldo te bekijken.
In de CashPayroll-app
-
Niet mogelijk: De app toont doorgaans alleen het verlofsaldo van het actieve jaar.
Probleem oplossen: Verlofsaldo bijwerken
Het saldo van het nieuwe jaar wordt niet langer op nul weergegeven na het uitvoeren van een van de volgende cruciale acties:
1. Jaarovergang uitvoeren
-
De jaarovergang zorgt ervoor dat het vastgestelde verlofsaldo van het voorgaande jaar correct wordt meegenomen naar het nieuwe jaar, waardoor het beginsaldo wordt geüpdatet.
2. Run uitvoeren over de 1e periode van het nieuwe jaar
-
Deze run berekent de verlofopbouw voor de eerste periode van het nieuwe jaar. Zelfs als je de jaarovergang niet hebt gedaan, wordt het saldo na deze run in elk geval bijgewerkt met de opbouw van de nieuwe periode.
Het is altijd aan te raden om eerst de jaarovergang uit te voeren, zodat het meegenomen saldo uit het vorige jaar correct wordt verwerkt, voordat je de eerste run van het nieuwe jaar start.