Drie stappen vooruit: *de flow van Simple Numbers*
Is het een tijd van economische tegenwind of een vol kansen? Een toekomstgericht administratiekantoor geeft ondernemers een goed beeld van de gezondheid van hun bedrijf. Er wordt mee- en vooral vooruitgedacht en advies gegeven. Zo ook bij Simple Numbers. En Cash? Corn Veerman, directeur en financieel adviseur, vertelt zelf wat onze software voor Simple Numbers betekent.
Blik op de toekomst
“Simple Numbers is een Volendams advies- en administratiekantoor met de nadruk op advies. Wij stellen de klant centraal en focussen op de toekomst in plaats van het verleden. Cash helpt ons daarbij doordat we efficiënt kunnen werken en op ieder moment de juiste informatie uit de software kunnen halen. Zo houden we goed in de gaten of de prognose bijgesteld moet worden en kunnen we tijdig adviseren indien nodig.”
“Dat betekent dus ook dat het werk bij ons aan het begin van het jaar start, en wij in januari al in de flow zitten. Dan barst het al los. En dat begint iedere ochtend al als ik in de auto zit naar kantoor en er een mooi nummer op de radio speelt. Helemaal als dat een nummer is van Jan Smit, de 3J’s, of The Rolling Stones!”
Cruijffiaanse wijsheid
“Wij hebben bij ons op kantoor een slogan van Cruijff op de muur staan. Hij is een inspiratiebron voor ons als het gaat om drie stappen vooruit denken. Cruijff deed dat met voetbal, en wij passen hetzelfde principe toe op het gebied van accountancy. Het rugnummer van Cruijff is dan ook belangrijk voor ons, als wij een uitdraai maken met 1414 pagina’s kan onze week niet meer stuk.”
Al 23 jaar Cash
“Ik werk zelf al sinds ongeveer 2000 met Cash, dus zo’n 23 jaar. En daar ben ik eigenlijk altijd verder mee gegaan bij alle kantoren waar ik heb gewerkt. Toen ik in 2006 voor mezelf begon lag de keuze voor de hand en ben ik uiteraard ook verder gegaan met Cash.”
“Als accountant is het namelijk belangrijk dat je vanuit een boekingsscherm alle informatie naar voren kunt halen. Denk hierbij aan de historie van een grootboekjaar, de historie van een klant, openstaande postenlijsten, crediteuren; het kan allemaal vanuit het boekingsscherm. Bij Cash hoef je hier niet de hele module voor door te spitten.”
De Cashflow
“De Cashflow binnen ons kantoor… die kan altijd beter. Het is net zoals je ziet bij schilders. Die schilderen als laatste hun eigen woning en bij ons kan het qua tijdigheid en facturatie nog wel wat beter, maar het gaat verder goed. We hebben een mooi, hecht team waar nu twee collega’s bij zijn gekomen en dat verbetert ook zeker de cashflow.”
“En ook bij onze klanten gaat het de ene keer wat beter met de Cashflow dan de andere keer, maar we mogen zeker niet klagen over onze klantengroep. Wij proberen ze natuurlijk zo tijdig mogelijk te adviseren. En de inzichten die Cash biedt helpen daarbij.”